Garantie op warehouse artikelen

Net zoals bij de aankoop van nieuwe artikelen, vallen de tweedehands artikelen onder een wettelijke garantie termijn.

Amazon Warehouse

Artikelen die je koopt in het Amazon Warehouse vallen net als nieuwe producten die door het bedrijf verkocht worden onder Amazons retourbeleid. In grote lijnen betekend dit dat je 12 maanden garantie krijgt op een product.

In de eerste 30 dagen na je aankoop kun je het product retour sturen, waarna je je aankoopbedrag terug krijgt. Ook al hoef je geen reden te melden, als het product defect is kun je dit het beste even melden. Om een product terug te sturen als het defect is, kun je contact opnemen met de klantenservice van Amazon. Ook kun je je retour aanmelden via je bestelingen overzicht, je klikt dan op 'items retourneren' achter je bestelling. Volg vervolgens de instructies.

Na die eerste periode kun je het product niet meer zomaar retour sturen. Heb je een probleem met het product en vermoed je dat het onder de garantie valt. Dan moet je contact opnemen met de klantenservice van Amazon en leg je het probleem aan hen uit. Het kan zijn dat de verkoper het product dan wil repareren. Is het product niet meer te repareren, en valt het inderdaad onder de garantie, dan kan de verkoper je ook aanbieden het aankoopbedrag terug te betalen. De verkoper is overigens niet verplicht het product te repareren, ook niet als dat nog wel kan.

Let op dat er voor warehouse producten geen fabrieksgarantie mogelijk is. Ook wordt er zover ons bekend geen aanvullende garantie bij de warehouse producten aangeboden.

Hoe je warehouse producten kunt vinden

Wil je weten hoe ook jij geld kunt besparen? Maak hieronder je keuze om verder te gaan: