Niet goed, geld terug

Zoals bij alle online aankopen geeft de webwinkel je gewoon garantie op de werking van het product. Dit is hetzelfde als bij nieuwe producten. Als de garantie die een winkel geeft afwijkt van de normale garantie, dan moet de winkel je dat voor de koop heel duidelijk melden.

Onze ervaring is dat bij de warehouse producten het helaas wel eens voorkomt dat de staat van een product niet zo is als stond omschreven. Dat is natuurlijk erg vervelend. Een product moet zijn zoals het beschreven is. Neem dan altijd direct contact op met de klantenservice van de webwinkel.

Klik hier om van de bekende webwinkels te zien hoe je contact met ze kunt opnemen. Je kunt vervolgens aan de klantenservice aangeven dat je niet tevreden bent en waarom. Geef ook duidelijk aan wat je verwacht had en waarom jij van mening bent dat dat niet zo is. Je hebt vervolgens altijd de mogelijkheid om het product binnen een redelijke termijn (net als bij nieuwe producten) terug te sturen, je krijgt je geld dan terug. Ruilen wordt meestal niet toegestaan. Als hetzelfde product nog te bestellen is, kun je natuurlijk wel zelf een nieuwe bestelling plaatsen en het nog eens proberen.

Retour sturen

Er zijn mensen die het product zonder opmerking retour sturen aan de webwinkel. Dat mag natuurlijk, maar is eigenlijk een beetje jammer. De kans is groot dat de winkelier het product opnieuw op dezelfde manier op de site plaatst. Waardoor een andere klant dezelfde teleurstelling als jou gaat hebben. Door het wel uit te leggen, wordt er een melding bij je retour gedaan. Daar komt nog eens bij dat de webwinkel er meer begrip voor heeft als je een product retour stuurt dat defect is.

Je moet er rekening mee houden dat de webwinkels grote bedrijven zijn die winst willen maken. Veel tijd aan een inspectie kunnen en zullen ze niet besteden.

Hoe je warehouse producten kunt vinden

Wil je weten hoe ook jij geld kunt besparen? Maak hieronder je keuze om verder te gaan: